Zmiana rachunku bankowego hufca

Od 1 maja 2024 r. hufiec zmienia rachunek bankowy! Poniżej odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania.

Co się zmienia?

Zmianie ulega bank, w którym znajduje się konto hufca, a tym samym zmienia się też numer podstawowego rachunku bankowego hufca.

Od kiedy?

Nowe konto bankowe w mBank S. A. będzie działać od 1 maja 2024 r. Do 30 kwietnia 2024 r. podstawowym rachunkiem bankowym jest aktualne konto w Banku Spółdzielczym w Żywcu.

Skąd ta zmiana?

Zmiana banku jest podyktowana wymogiem ujednolicenia dostawcy usług bankowych dla hufców w całej Chorągwi Śląskiej, która jako terenowa jednostka organizacyjna ZHP posiada osobowość prawną.

Gdzie znajdę numer nowego konta bankowego?

Numer nowego konta w mBank S. A. znajduje się na stronie www hufca w zakładce „KONTAKT”: zywiec.zhp.pl/kontakt

Czy dotychczasowe konto będzie dalej aktywne?

Tak, dotychczasowe konto bankowe będzie działać, jednak tylko do końca września 2024 r. i jedynie w ściśle określonych przypadkach, którymi są:

  • wpłaty DSCZ za obóz hufca w Kostkowicach

Co jeśli po 1 maja 2024 r. przeleję środki na nieaktualny rachunek bankowy (w Banku Spółdzielczym w Żywcu)?

Po 30 września 2024 r. przelew środków na konto w Banku Spółdzielczym w Żywcu zostanie odrzucony i zwrócony do nadawcy przelewu.

W okresie od 1 maja 2024 r. do 30 września 2024 r. przelew na nieaktualny numer rachunku bankowego zostanie jeszcze zrealizowany, jednak nie zostanie zaksięgowany przez skarbnika hufca (poza wyjątkami określonym powyżej). W takiej sytuacji, w celu przeksięgowania wpłaty na nowe konto bankowe należy przesłać do skarbnika hufca na adres skarbnik@zywiec.zhp.pl e-mail z prośbą o przeksięgowanie wpłaty dołączając do niego obowiązkowo potwierdzenie wykonania przelewu w formie dokumentu PDF wygenerowanego z bankowości internetowej wpłacającego.