Tipi – system ewidencyjny ZHP

TA STRONA NIE JEST OFICJALNĄ STRONĄ SYSTEMU
w razie problemów z korzystaniem lub z działaniem systemu zwróć się do swojego drużynowego lub komendanta twojego hufca

Czym jest „Tipi”?

„Tipi” to system ewidencyjny członków i struktury ZHP działający od 1 czerwca 2020 r., który zastąpił poprzedni system „Ewidencję ZHP”. Tipi przechowuje wszystkie dane na temat członków i jednostek ZHP, takie jak: podstawowe dane osobowe członków, zgody na członkostwo i deklaracje członkowskie, zgody na przetwarzanie danych osobowych, informacje o pełnionych funkcjach, ukończonych formach kształcenia,  przyznanych odznaczeniach, zdobytych stopniach i innych instrumentach metodycznych, a także informacje o opłaconych składkach członkowskich oraz numer członkowski każdego członka ZHP.

Kto posiada dostęp do systemu?

Dostęp do systemu mogą uzyskać wszyscy członkowie ZHP, a w przypadku członków poniżej 16 roku życia również ich opiekunowie prawni. Dzięki temu, Tipi może funkcjonować jako elektroniczna książeczka harcerska, a każdy członek ZHP może na bieżąco śledzić swoje osiągnięcia i przebieg członkostwa w ZHP!

Jak uzyskać dostęp do systemu?

W przypadku zuchów i harcerzy oraz ich opiekunów prawnych dostęp do Tipi nadaje drużynowy, który na podany przez członka ZHP lub jego opiekuna prawnego adres e-mail przesyła zaproszenie do rejestracji w systemie.

W przypadku starszyzny i instruktorów, w tym osób pełniących funkcje instruktorskie, dostęp do Tipi nadaje komendant hufca lub wyznaczony przez niego administrator. Rejestracja przebiega analogicznie jak w przypadku zuchów, harcerzy i ich opiekunów prawnych.

Kto administruje danymi w systemie?

Administratorami są odpowiednio: drużynowi, administratorzy hufców, administratorzy chorągwi oraz administratorzy centralni.

W przypadku zuchów i harcerzy oraz ich opiekunów prawnych danymi w systemie zarządza drużynowy. W przypadku starszyzny i instruktorów, w tym osób pełniących funkcje instruktorskie, danymi zarządza administrator hufca.

W wypadku potrzeby zmiany danych widniejących w systemie lub dodania do niego nowych informacji to właśnie do nich należy się zwrócić.

Swoimi danymi kontaktowymi oraz wyrażonymi zgodami może zarządzać każdy użytkownik systemu.

Jak skontaktować się z administratorem systemu?

Jeśli jesteś zuchem, harcerzem lub jego opiekunem prawnym, skontaktuj się ze swoim drużynowym.

Jeśli jesteś członkiem starszyzny, instruktorem lub osobą pełniącą funkcję instruktorską, skontaktuj się z komendantem hufca.

Gdzie znajdę pomoc w korzystaniu z systemu?

Jeśli potrzebujesz pomocy w korzystaniu z systemu, zapoznaj się z instrukcją, przygotowaną przez jego twórców:

Instrukcja użytkownika systemu Tipi